A CBRE (Detroit Commercial Real Estate) ingatlanpiac-szakértő cég kutatásaiból kiderült, hogy a 2014-es évhez képest, idén jóval több márka lépett be a Magyar piacra.
Az új üzlethelyiségek kínálata történelmi mélypontra ért az elmúlt években: 2012 óta kevesebb, mint 50 ezer négyzetméternyi új kiskereskedelmi ingatlanterület jelent meg a piacon. A teljes modern kiskereskedelmi terület (beleértve a kiskereskedelmi raktáráruházakat, de a bevásárló utcák üzlethelyiségeit nem) 3,6 millió négyzetmétert tesz ki – ennek a nagyobb része Budapesten és vonzáskörzetében van, 27 százaléka pedig a 100 ezer lakosnál nagyobb városokban és 25 százaléka más városokban található.
A magyarországi belépés
Az új márkák kizárólag az első osztályú bevásárlóutcai lokációkat és a legnépszerűbb bevásárlóközpontokat választják Budapesten. Legtöbbjük divatáru és háztartási cikk kereskedő, többségük olasz és lengyel ’brand’. „Csak az Andrássy útra nyolc új márka érkezik önálló üzlettel 2015 során, köztük a J. Press, a Michal Negrin, az O’bag és a Michael Kors, a Polo Ralph Lauren és a COS nyit késő októberben” – jelentette ki Csörgő Anita, a CBRE Magyarország kiskereskedelmi részlegének vezetője.
A nemzetközi kiskereskedőkön kívül, sok magyar vállalkozás – főleg start-up divat- és élelmiszer-márka – szintén új belépő a magyar piacon.
Megemelkedtek a bérleti díjak 2014-hez képest
A legnagyobb növekedés a budapesti bevásárlóutcákon történt, ahol ma egy 200 négyzetméteres üzlethelyiség esetében a szokásos bérleti díjak 60-100 euró/négyzetméter/hó sávban mozognak. A turisták által látogatott városrészeken is nőtt az üzlethelyiségek iránti kereslet és nemcsak Budapesten, hanem a nagyobb vidéki városokban is. A budapesti első osztályú bevásárlóközpontokra 50-80 euró/négyzetméter/hó bérleti díj jellemző, ami ismételten magasabb a tavalyi évben mértnél.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: