A Parker tollak hamar népszerűvé váltak egyedi technológiájuknak köszönhetően, ezért az USA-ban és Európában is gyorsan elterjedtek. Innovációjának eredményeképpen, mind a mai napig az egyik legismertebb írószer-márkaként tartjuk számon.
Egy sikersztori, amit mindenkinek ismernie kell:
A történet George S. Parkerrel kezdődött, aki a John Holland Gold Pen Company nevű cég alkalmazottja volt. Parker mellékállásban foglalkozott a vállalat tollainak értékesítésével, azonban ezek az írószerek elég gyatra minőségűek voltak, így sorra tönkre mentek. Parkert nagyon zavarta, hogy selejt termékeket kell értékesítenie, ezért elvállalta, hogy megjavítja a tönkrement tollakat. Miután megismerte az írószerek belső felépítését hamar rájött arra, hogy ő akár sokkal jobb tollakat is el tudna készíteni.
Egy napon megalkotta Lucky Curve névre keresztelt tollát, amelynek újszerűsége abban rejlett, hogy heggyel lefelé sem folyt ki az eszközből a tinta, mert amikor nem volt használatban a toll visszaszívta a tintát az íróeszköz belsejébe. Ezt először 1889-ben szabadalmaztatta. A találmány népszerűvé vált, így saját céget alapíthatott, aminek termékei annyira közkedveltek lettek, hogy negyven éven át a golyóstoll megjelenéséig piacvezető terméknek számítottak.
Később 1931-ben a Parker cég piacra dobta Quink nevű tollát. Gyorsan száradó tintájával ez a toll is hamar a középpontba került. A cég 1941-ig rohamléptekben fejlődött, és 30 év alatt több mint 400 millió dollár bevételre tett szert. Ennek következtében a vállalat terjeszkedni tudott Kanada, Dél-Amerika, India, valamint Európa számos országában. A Parker cég ügyesen időzítette új termékeinek megjelenését, mivel a golyóstollak feltalálása után, nem hozakodott elő azonnal a legújabb darabokkal, hanem türelmesen várt, hogy lenyűgözhesse a világot. 1954-ben nem aztán eljött az idő, amikor is nem egy közönséges golyóstollat prezentált, hanem a Jotter elnevezésű írószert, aminek sajátossága abból fakadt, hogy a toll minden gombnyomáskor fordított egy kicsit a hegyén, így az egyenletesen kopott. Ez a fogyasztók körében rövid időn belül népszerűvé vált. Az eredeti Jotter-tMoholy-Nagy László tervezte, akinek a segítségével változtattak a design-on. A toll alsó részét más műanyagra cserélték, és a penna megkapta a jellegzetes, nyíl formájú klipszet. Ezzel a Jotter volt az első olyan toll, amely alakilag megegyezik a mostaniakkal.
A következő években, neki álltak a T-Ball nevű betét gyártásának, amelynek formája ugyan megegyezett a korábbival, de már barázdált volfrám-karbidból készült golyót tartalmazott, és emellett újfajta tintakeverékkel volt megtöltve. A változtatások lényege, hogy a korábbi tömör acélgolyókhoz képest a volfrám-karbid sokkal ellenállóbb, speciális felülete miatt pedig a tintaszállítás is könnyedebb lett. A golyó nem csúszik, mert barázdái beleakadnak a papírba így nincsenek kihagyások a vonalban. Ez a megoldás szintén megfigyelhető a legtöbb mai golyóstollban.
1960-ban megérkezett a nyomógombos töltőtollak cserélhető betétje, ami először a Parker 45-nél jelent meg. 1970-ben hozták forgalomba a Parker T-1-es változatot, amelyet majdnem egészében titániumból készítettek. 1983-ban kezdték el gyártani a Parker legelegánsabb sorozatát, a Parker Premier Range-et 18 karátos aranyból, ezüstötvözetből és zománclakk fedőréteggel. Az előállítás helyében is történtek változások. 1987-ben Janesville-ből azangliai Newhaven-be költöztették a gyártást. A tollakon a Made in USA felirat Made in UK-ra változott.
1993-ban a Gilette felvásárolta a Parker vállalatot, mégis hét év kellett, mire a cég képes volt a teljes megújulásra. Új logóval, új termékekkel, új arculattal tűnt ki a többi írószervállalat közül és azóta Parker a fiatalok körében is rendkívül népszerűvé vált.2001-re a cég már a Sanford Csoport tagját képezte, így napjaink legnagyobb írószergyártó konszernjének a része.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: