Ahogy már korábban is írtuk, lakva ismerszik meg az ember, s ez a munkahelyünkre is igaz. Az ott kialakuló konfliktusok minden dolgozó ember számára ismerősek lehetnek, de ha leleményesek vagyunk, bizonyos problémákra könnyűszerrel találhatunk megoldásokat.
1. Közös konyha. Közös hűtő. Közös mikró. Ahogy ez az előző bejegyzésben is említésre került, otthon mindenki ügyel a konyha tisztaságára és rendben tartására. Bár ott a hűtőben található ételek általában mind az egész család számára fogyaszthatóak, és hacsak nem egy, a nagymama szülinapjára készített tortáról van szó, nem kell engedélyt kérni, hogy abból együnk, amit éppen megkívánunk. A munkahelyi hűtőben azonban ez már koránt sem így van. Mindenki saját ebéddel készül, s bizony, ha az titokzatosan eltűnik, komoly fejtörést okozhat. Ugyanígy kellemetlen élményt nyújthat, ha a hűtőajtó kinyitásakor többnapos romlott babfőzelék szag csapja meg az orrunkat. Ezek elkerülésére szuper megoldás lehet, ha mindenki felcímkézi a dobozát, amiben hozza az adott napi ételt. Nem kell más rá, csak név és a dátum, amikor az bekerült a hűtőbe. Megoldás lehet az is, ha beszerez magának mindenki egy nagyobb dobozt, amibe több minden is belefér, alkoholos filccel ráírja a nevét, vagy különböző mintájú nyomdával mindenki megjelöli a sajátját. Ezzel könnyen kiderülhet, ki az „ebéd tolvaj”, mindenkinek megmarad hűtőn belül is a magánterülete, illetve be lehet vezetni szabályként, hogy például a több mint egyhetes ételek kidobásra kerüljenek a hűtőből. A hűtő után a mikró használata jelenhet még problémát. Abban az esetben, ha nem szeretnénk a kollégák étel maradványaival találkozni, mikor kinyitjuk a mikró ajtaját, célszerű venni egy műanyag, hőálló fedőt, amit a tányérok/dobozok tetejére lehet illeszteni. Ez valamennyire megfogja a szagokat, illetve a mikró belseje helyett arra ragad az étel. Könnyebb elmosni a fedőt, mint kitakarítani a mikrót, valamint költséghatékony is, hiszen pár száz forintért lehet már ilyeneket kapni. Esetenként az is kérdéses lehet, érdemes-e egy közös használatú konyhába konyharuhát kitenni, vagy inkább papírtörlőt jobb használni. Bár a papírtörlő macerásabbnak tűnhet, mert ha már nincs elég, új csomaggal kell venni, illetve az is fontos, hogy hány rétegű, de mégis higiénikusabb ebben a helyzetben. Több dolgozó lehet nem figyel arra, mit töröl fel a konyharuhával, mások a mocskos kezüket törlik bele. Ilyenkor lehet, hogy 4 nap után ki kell mosni a konyharuhát.
3. A közös mellékhelyiség is a problémás helyszínek közé sorolandó. Felhajtva marad a WC ülőke, vagy elfogyott a papír, de nem került oda a helyére egy újabb tekercs. Hogy a mosdó is tiszta maradjon, bizony megoldás lehet, hogy kikerül a kis kuka onnan, mivel vannak olyanok, akik nem ügyelnek arra, mit és hogyan dobnak bele. Akármilyen szagok elűzésére jól jöhet a légfrissítő. Hozzá kell tenni, ezek nem csak a mosdóban, de az iroda bármely területén hasznosak lehetnek. A nedves papírtörlők a WC ülőke áttörlésére is alkalmasak, a mostanában reklámozott lehúzható gurigás WC papírok pedig akár még egy próbát is megérnek.
4. Nem csak a közös használatú helyeken, de a nyitott iroda/dolgozótérben is merülhet fel konfliktus. Ha valakit zavarnak a zajok, az esetleges zene, könnyűszerrel beszerezhet füldugót, mely megszűri a munkában sokszor zavaró hanghatásokat, vagy a zenehallgató félnek célszerű fülhallgatón keresztül élvezni kedvenc dalait. Van, akinek problémát jelenthet, ha a kollégák valamelyike nassol az irodában, vagy azért, mert zörög a papír, vagy, mert a kolléga csámcsog, esetleg túl erős a nasi illata. Erről lehet egy kisebb szavazást tartani, kit zavarnak az ilyen dolgok az irodában és annak függvényében, melyik fél nyer, lehet fellépni a csámcsogó, papírzörgető kollégák ellen, vagy kell elfogadni szokásaikat.
Egy valami mindenképp fontos, akár munkahelyünkről, akár otthonunkról van szó. Minden ember más és más, ezzel együtt más szokásokkal is rendelkezik. Hogy konfliktusmentes, de legalább is kevés legyen a vita a kollégák, vagy családtagjaink között, meg kell tanulnunk alkalmazkodni.