B2B - beszerzésről mindenkinek

Leggyakoribb konfliktusok az irodában

A munkahelyi konfliktusok minden dolgozó ember számára ismerősek lehetnek. Az irodában, a kollégákkal összezárva, eltöltött napi 8-10 óra olyan alkalmazkodóképességet és toleranciát követel, mint amikor új lakóközösségbe kerülünk, vagy összeköltözünk párunkkal. Azt mondják, lakva ismerszik meg az ember, ez a munkahelyünkre is igaz.

Leggyakoribb konfliktushelyzetek az irodábanDe vannak helyzetek, amikor nem az adja a konfliktus forrását az irodában, hogy milyen a dolgozók személyisége, vagy milyen a munka fajtája. Nem azzal a gondolattal távozunk az irodából, hogy már megint kicseszett velem a főnök, vagy hogy miért nem tud a mellettem ülő halkabban telefonálni, vagy éppen X.Y.-nak miért kell mindig behozni a magánéletét a munkahelyre. Sok esetben a konfliktusok eredőpontja a konyhában, a mellékhelyiségben, vagy az étkezőben található.

 

  1. Közös konyha. Közös hűtő. Közös mikró. Otthon mindenki ügyel rá, hogy a konyha szép tiszta legyen, a hűtőben ne maradjanak romlott ételek, a mikró pedig ne mutassa apró nyomait múlt heti ebédünknek. Az irodában azonban sokan megfeledkeznek minderről. A hűtő általában rogyásig van étellel, aminek a fele már lassan mászni tud, és gazdája nem lévén menekül is serényen. A többi étel, ami még friss, pedig sok esetben titokzatosan eltűnik a hűtőből és gazdája marad ebéd nélkül aznap. Ha nem a hűtőben lakik a probléma, akkor általában a mikróban találjuk meg valamilyen formában. Sokan egy melegítés után nem hagyják kiszellőzni a készüléket, vagy éppen a hőtől szétrobbant ételük hagy árulkodó nyomokat, így aztán megeshet, hogy bizarr szagok és nem túl gusztusos látvány fogadja a kollégákat.Hosszú a nap, sok a munka, mindenki fáradt. Erre a megoldás egy finom kávé, vagy tea is lehet. Na, de ki főzze meg a kávét? Ki forraljon vizet a teához? Ezekre még egyszerű is lehet a válasz. Konfliktust nem is szoktak szülni. Azonban a következő kérdések esetenként igen. Ha elfogyott a kávé, miért nem főzött valaki újat? Saját tea filterem volt, ki itta meg? Ki használja a kedvenc bögrém?
  2. Továbblépve a konyhából, az étkezőben is találkozhatunk néhány nem várt tényezővel. Ételmaradékok és kávéfolt az asztalon és a járólapon. Mosatlan edények és evőeszközök várják, hogy valaki elmossa őket. Sokan még a használt szalvétájukat vagy papír zsebkendőjüket is az étkezőben felejtik.
  3. Leggyakoribb konfliktushelyzetek az irodábanHa nem a konyha, vagy az ebédlő okozza a fejfájást, akkor a közös használatú mellékhelyiség. Egyesek elfelejtenek új WC papírt kirakni, ha már az előző tekercs elfogyott. Sőt, a hogyan álljon a WC ülőke nem csak otthon, de az irodában is nagy dilemma lehet, ha férfiak és nők is dolgoznak együtt.
  4. Ha a konyha, az étkező és a mosdó mindenkit megkímélt volna a napi bosszankodástól, akkor bent az irodában biztos akad majd valami kellemetlenség. Férfiak és nők együtt. Ez sokszor már alapjaiban megrengeti a nyugalmas munkanapról elképzelt vízióinkat, amit tetézhetnek az iroda adottságai. Például, függően attól, ki mennyire fázós – és általában genetikailag a nők fázósabbak – konfliktushoz vezethet, hogy nyitva legyen-e az ablak vagy sem, mehet-e a légkondicionáló vagy sem, fűtsenek-e az irodában vagy sem. Tisztelet a kivételnek, de általában a férfiak figyelmetlenebbek, így nem mindig ügyelnek arra, hogy becsukják az ajtót maguk mögött. Sokszor a huzat végzi el ezt helyettük.
  5. Egyes dolgozók igénylik, hogy zenét hallgassanak munka közben, persze ha az a főnökség által is megengedett. Sokan közülük felteszik a fülhallgatót és senkit sem zavarva élvezik kedvenc dalaikat. Ám vannak olyanok is, akik vagy kihangosítva teszik ezt és zavarják a kollégákat, vagy esetenként még a fülhallgató használata mellett is olyan hangosan hallgatják a zenét, hogy azt mások is élvezik akár akarják, akár nem. Vannak, akik nem zenét hallgatnak munka közben, hanem szeretnek nassolni. Ebben az esetben vagy a zacskó, vagy a papír zörög túl hangosan, vagy a sonkás ízesítésű rágcsálnivaló illata túl intenzív vagy a csámcsogás.

Száz szónak is egy a vége, nem kell ahhoz senkivel sem beszélgetni a munkahelyen, hogy konfliktusok alakuljanak ki a közösségben. Ahhoz, hogy ezek kevésbé legyenek jelen a mindennapokban, arra kell törekedni, hogy minél jobban megtanuljunk alkalmazkodni különböző helyzetekhez, emberekhez és azok néha furcsa szokásaihoz.
Következő blog bejegyzésünkben arról számolunk majd be, hogy ezeket a konfliktusokat hogyan lehet a legkönnyebben megoldani.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!