Ha vásárlásról van szó a nők és férfiak szokásait sok tényező befolyásolhatja. Különböző kutatásokból kiderült, hogy az ár és termékkínálat mellett, fontos tényező a bolt nagysága, közelsége, de még a vásárlás körülményei is, hiszen sokszor előfordulnak a közös vásárlások.
A vásárlás helye
A felmérésből kiderült, hogy a nők a nagy áruházláncokat részesítik előnyben, mivel ezek azok a helyek, ahol a széles áruválaszték a leginkább jelen van és ez lehetővé teszi, hogy mindent megtaláljanak egy helyen. Ezzel megegyező fontosságúak a nők számára oly elengedhetetlen akciók, majd ezt követik a minőség, a kedvező ár-érték, arány és a távolság. Ez után persze levonható a következtetés, hogy a nők hajlandóak többet utazni, hogy hozzájussanak a legmegfelelőbb árucikkhez, míg a férfiak szeretnének minél több időt megspórolni.
A megtévesztő csomagolás
A két nem közötti további különbség az, hogy a hölgyek hajlamosabbak az úgynevezett impulzusvásárlásra. Saját bevallásuk szerint, a nők gyakrabban vásárolnak, olyan terméket, amit nem terveztek be a költségvetésbe vagy nincs is rá szükségük. Sokszor a vásárlás után derül ki, hogy szükségtelen volt a termék megvétele. A férfiak ezzel szemben visszafogottabbak, ők kevésbé dőlnek be egy jó kivitelezésű csomagolásnak, inkább az ár-érték arányt veszik figyelembe.
Akciók
Ha vásárlásról van szó, az már biztos, hogy a nők azok, akik megpróbálnak eligazodni a jobbnál jobb akciók és a kínálat útvesztőjében, ebben, pedig a férfiak nem szívesen vesznek részt: 50 százalékban egyedül a nő vesz részt a folyamatban, azonban minden második családnál a közös vásárlásról szól. Az sem meglepő tény, hogy a végső döntés is általában a gyengébbik nemre hárul, mivel a közös vásárlások során a férfiak rábízzák a nőkre a vásárlás lebonyolítását is.
Mit gondolnak a szakemberek?
Az élelmiszeripari ügyfelek a televíziót tartják a legfontosabb és leghatékonyabb médiacsatornának, annak ellenére, hogy hatékonyságának mérése nem igazán pontos. Ettől sokkal jobb és költséghatékonyabb megoldás lehet egy cég szempontjából, ha az online felületeket részesítik előnyben, amelyek a targetálást is nagyban megkönnyítik. (A targetálás célja, hogy az adott információt a lehető legpontosabban jutassa el a célcsoportokhoz.)
A cikkünkből kiderült, tehát, hogy a nők képesek többet utazni egy-egy jobb termékért, imádják az akciókat és jobban befolyásolhatóak, ha a csomagolásról van szó. A férfiak ezzel ellentétben kevesebbet utaznak, hogy időt spóroljanak és kevésbé érdeklik őket az akciók, mert inkább az ár-érték arányt veszik figyelembe az egyes vásárlások során.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: