B2B - beszerzésről mindenkinek

Az e-kereskedelem előnyei és hátrányai

Ha minden lehetőséget számba veszünk, akkor is elmondhatjuk, hogy itthon még mindig nem olyan elterjedt az online vásárlás, mint külföldön.

Viszont az e-kereskedelem hátrányaira hivatkozók számára számos előnyöket is felsorakoztathatunk, melyek meggyőzhetnek minket, és a hivatalos beszerzőket is az interneten végrehajtható pénzügyi tranzakciók biztonságos lebonyolításáról.

Az e-kereskedelem előnyei

A pozitívumok és a negatívumok a vállalati ügyfeleken kívül a kereskedőket is nagymértékben érintik. Számukra elsősorban a piacra való belépési költségek visszaszorulása jelenti a könnyebbséget, miszerint az online kereskedelem esetében az általánosnál kisebb alaptőkével is könnyen elindulhatunk és rendkívüli üzleti sikereket érhetünk el. Ez esetben, voltaképpen egy online platformra van szükségünk, melyhez egészen más költségek társulnak, mint egy hagyományos kereskedelmi egység üzemeltetéséhez. Nincs szükségünk üzlet, vagy áruház finanszírozására és fenntartására, a futárszolgálatoknak köszönhetően nincs szükségünk szállításra alkalmas gépjárműre, sok alkalmazott bérének fizetésére és a széles körűen vett üzemeltetési költségek fedezésére sem. Még a felesleges beruházásoktól sem feltétlen kell tartanunk, hiszen egy webshop üzemeltetése esetén az árukészlet beszerzését az ügyfelek megrendeléseit követően is végezhetjük, így raktárra sem szükséges beruházni.

A KKV-k esetében, míg egy bolt vagy áruház üzemeltetésénél geográfiailag behatárolható a célpiac fizikai elérése, addig egy webáruház sikeres üzemeltetéséhez elegendő csupán a vállalati ügyfelek, vagy a fogyasztók internet hozzáférési lehetőségének a világon bárhol történő megléte, hiszen a termékek szállítása és postázása határtalan. (Itt már csak a SEO és egyéb technikai, illetve nyelvi problémák áthidalására kell gondolni.)

Az e-kereskedelem azonban a vásárolni kívánó fogyasztókat és ügyfeleket is számos előnnyel és lehetőséggel kecsegteti. Számukra, az év minden napján, a nap 24 órájában lehetőség nyílik a termékek közötti “böngészésre” és azok megvásárlására. Otthonról, vagy a munkahelyről kényelmesen válogathatnak a kínálatból, utazás és sorban állás nélkül hozzájuthatnak a kiválasztott termékekhez, melyek napokon belül kiszállításra kerülnek a megadott címre. Az e-kereskedelem megjelenésével kibővültek a piacok, a vásárlók egyszerűen, gyorsan és hatékonyan végezhetnek összehasonlítást a kinézett termékek között, végül a számukra optimálist választva. Az e-kereskedelem előnyei és hátrányai - Mercateo
Az online kereskedelem költséghatékonyabb, eredményesebb és gazdagabb kommunikációs lehetőségeket tartogat, mint a hagyományos kereskedelem, hiszen térben és időben a vásárlói igény felmerülés és a tranzakció, azaz a vásárlás helyén, az interneten képes kommunikálni a fogyasztókkal. Továbbá, a hagyományos tömegkommunikációs eszközök helyett, célzottan, direkt marketinggel, Facebook és Google kampányokkal lényegesen eredményesebben éri el a fogyasztó figyelmét és vásárlásra való hajlandóságát. 

Az e-kereskedelem hátrányai

Alá kell írnunk, hogy az éremnek két oldala van, tehát a fent említett előnyök mellett az e-kereskedelemnek is vannak hátrányai, melyek leginkább a fogyasztók, vagy a vállalati ügyfelek interneten való fizetéshez köthető bizalmatlanságának köszönhető. Valószínűleg mindenki hallott már online vásárlással kapcsolatos rémtörténeteket, melyek szerint a fizetést követőn nem, vagy nem olyan állapotban, illetve teljesen más minőségben érkezett meg a várt csomag és ezek érthető módon elrettentik a fogyasztót az interneten folytatott tranzakcióktól. A félreértések és negatív tapasztalatok elkerülése érdekében érdemes a részletesen kidolgozott feltételeket a webshop oldalán elolvasni.

 

B2B előnyök a Mercateonál

A B2B kereskedelem egyik legfontosabb alappillére a vállalatok között kialakuló személyes kapcsolatrendszer, a célpiac igényeinek és a döntéshozatal folyamatának pontos ismerete, tehát a vállalat számára a legjobb ajánlat megtételének lehetősége. A Mercateo ezért egy személyre szabható keresési funkciót alkalmaz online kereskedelmi színterén, melyen keresztül a vállalati ügyfél egyedi paraméterek szerint szűrhet és válogathat a milliós mennyiségű termékek között, kiválasztva a számára optimális ajánlatot és szállítási lehetőséget.

B2B e-kereskedelem - Mercateo
Az interneten, a termékek egyszerű és gyors összehasonlításának lehetőségét szem előtt tartva kimondhatjuk, óriási a verseny. Aki szebbet, jobbat, olcsóbban kínál, egyértelműen arat a piacon. Érdemes tehát résen lenni!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!